Support » Plugin: Backup and Staging by WP Time Capsule » Doesn’t work on large sites and charged when cancelled

  • I have 4 problems with this plugin.

    1. If you have a large website it always fails to complete the initial backup. This means that it doesn’t back your site up and you remain vulnerable to lost data due to a lack of backups. It’s just unreliable. It seems to work well with small sites, but not large sites, which is disappointing. For such an expensive plugin large professional publishers will find themselves exposed to losses simply because it can’t complete the initial backup.

    2. Recovery is a pain. It’s a real hit and miss and the site can be down for a very long time. To complicate things they have so many different recovery methods for the one plugin. How is a novice user supposed to know which file to upload to recover their website? It’s complicated and clumsy.

    3. It’s a trialware plugin which isn’t permitted in the rules. It simply doesn’t have an option to use it for free, not even to a local folder. On top of that, being SaaS, which is permitted by the rules, there is no way to bypass their checks to get the plugin working for free, so it really shouldn’t be permitted. It simply should not be in the plugin repository.

    4. Due to point 1, I canceled the expensive account plan about 6 weeks before it was due to renew as I’m now using a cheaper and more reliable backup plugin, but I was still billed. I contacted the plugin developer who has ghosted me. I can’t even access the account area or get my money back. Buyer beware.

    There are better, more reliable, cheaper, and more TRUSTWORTHY options out there.

Viewing 2 replies - 1 through 2 (of 2 total)
  • Plugin Author WPTimeCapsule

    (@wptimecapsule)

    Hi John,

    Sorry about the experience. I just pulled up the records and we don’t see any request from you for cancellation in our emails. Its a recurring charge and you have opened a dispute with PayPal saying its a fraudulent transaction which it wasn’t before even reaching out to us. And once PayPal said the charge was legit and closed the case in our favor you reached our support saying you canceled and you were still charged and we couldn’t find any emails or reference on that.

    Still, we did ask you for more information and never got a response with the actual cancellation. About your points. WPTC does rely on your server for it to be successful so we have very little control over your server configuration and we haven’t received any emails regarding a failure from you for us to troubleshoot.

    We did receive one email on the restore issue which was an error on the server-side and we did spend our time manually restoring it for you. After that, we never heard back from you.

    Considering all that we still want to help you. Kindly do email us with more details on your cancellation and we will do the needful. Sorry for the trouble caused.

    Thread Starter swiftdesignsau

    (@swiftdesignsau)

    @wptimecapsule
    I did reply by email the following morning.
    Date: Tue, 25 Aug 2020 09:41:57 +1000
    To: Asvin Kumar <help@wptimecapsule.com>

    I went through the dashboard and canceled it. It must have been successfully canceled because when I login I’m greeted with a paywall. I’m sure that wouldn’t happen if I didn’t successfully cancel it…

    Clearly if your system can cancel accounts but you can’t find a reference for it there’s a problem with the account management system that you are using

Viewing 2 replies - 1 through 2 (of 2 total)
  • The topic ‘Doesn’t work on large sites and charged when cancelled’ is closed to new replies.