WordPress.org

Ready to get started?Download WordPress

Forums

User Access Manager
Aktivierung nur mit Patch, Betrieb nicht möglich (3 posts)

  1. goetzm
    Member
    Posted 1 year ago #

    Mit den Hinweisen in diesem Post ist es mir gelungen, das UAM zu aktivieren:

    http://wordpress.org/support/topic/plugin-user-access-manager-fatal-error?replies=7#post-3684592

    Dann habe ich eine UAM-Nutzergruppe angelegt. Dabei fiel mir schon auf, dass die angehakte(n) WP-Rollen nicht übernommen werden, in der Liste der Nutzergruppen steht bei Rollen “keine”.
    Trotzdem habe ich einen neuen Benutzer angelegt und diesen editiert. Hier kann ich zwar dann das Häkchen für die Nutzergruppe setzen, nach "Aktualisieren" ist es aber wieder draußen!
    Dann habe ich eine (bereits existierende) Seite geschützt. Auch hier ist nach dem Aktualisieren das Häkchen wieder draußen.
    Jetzt kommt zwar eine Abfrage, aber die erscheint sobald ich die Seite aufrufe und lässt sich auch mit Eingabe des Nutzernamens und Passworts nicht beantworten.
    Vielleicht hatte ich mir das ja auch zu leicht vorgestellt – für einen Hinweis wäre ich dankbar, falls möglich.
    vg

    http://wordpress.org/extend/plugins/user-access-manager/

  2. esmi
    Forum Moderator
    Posted 1 year ago #

    These are English language forums. Please use English.

  3. goetzm
    Member
    Posted 1 year ago #

    Sorry for posting in german, I'll try to write it in English:
    After installing UAM-plugin, it could not be activated (fatal error).
    Following the post shown in my first (german) statemement, I could activate UAM.
    When I created a usergroup, I noticed, that the choice(s) of roles seemedt not to be saved for the group. Regardless off what I chose, the group had no role after creation/altering.
    Now I protected a static page by checking the group icon in its properties.
    I then created a user with password and checked the corresponding UAM-usergroup-icon, also.
    When I do start the WP-site, a user/pwd-requester comes up, in which I can enter what I want, it repeats always.
    Besides this, the protected page is shown and there are several error messages sprinkled over the frontend.
    I must admit that I am a newbie handling WP, but not to IT and programming (am yet 54 and since nearly 40 years dealing with computer issues, worked a lot in db-management).

Topic Closed

This topic has been closed to new replies.

About this Plugin

About this Topic

Tags

No tags yet.